tirsdag 28. september 2010

Collage fra Stavanger

Dette blir det første innlegget på skolebloggen min!

På torsdag som var, hadde klassen besøk av elever fra cape town!
Vi hadde i oppgave å gå rundt i Stavanger å ta bilder av det vi mente var typisk for Stavanger, så skulle vi komme tilbake til skolen å bearbeide bildene slik vi ville, og lage en collage av bildene vi valgte.
Jeg var ikke på skolen de første timene,så jeg fikk velge ut bilder fra nettet.Det regnet den dagen, så jeg ville finne bilder av Stavanger når det regnet, noe som skulle vise seg å ikke være så lett.Men jeg fant til slutt noen som jeg likte godt! Jeg lekte litt med bildene og prøvde å finne ut hvordan jeg best kunne vise frem bildene slik at andre kunne reflektere over de og tenke det samme som jeg gjorde, og fant til slutt den beste måten for meg å gjøre det på. Jeg gjorde de blålige og med kontrastene skrudd på fullt, slik at det skulle se litt dystert ut, men samtidig skulle man kunne se detaljene skikkelig. Et av bildene jeg fant var av en dame som gikk over veien med en rød paraply,som jeg klarte å gjøre rød-rosa på bildet. Når jeg satt sammen collagen tenkte jeg på komposisjonen og kontrastene, og passet på at det var godt med luft rundt bildene på plakaten.Bildet med den røde paraplyen lot jeg stå i midten. Dette er bildene jeg valgte:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar